Cauta:
Retete alimentare pentru gravide: Preparate lacto-vegetariene

Retete alimentare pentru gravide: Preparate lacto-vegetariene

  Autor Marin Gh. Ciobanu Data: 22.01.2010

Retete alimentare pentru gravide: Preparate lacto-vegetariene
Gustul alimentelor consumate acum trec din sangele tau in lichidul aminotic, pe care fatul il inghite, obisnuindu-se cu ele. Se creeaza astfel sansele ca pruncul sa le prefere mai tarziu la masa.

Legenda:1 cana= 240ml; K= Potasiu; Na= Sodiu; Fe= Fier, Se= Seleniu, Mg= Magneziu, Zn= Zinc; Ca=Calciu.

Preparate lacto-vegetariene

Taitei la cuptor. Ingrediente: 500g taitei, lati, 500g branza de vaci, 500g spanac bine spalat si fiert, 2 cani de sos de rosii. Taiteii se fierb , nu foarte tare (al dente - sa fie putin tari cand se incearaca cu furculita) apoi se pn intr-o tava tapetata cu unt. Peste ei se presara un start de branza de vaci, un strat de spanac. Apoi se pune un alt strat de taitei, spanac si branza. Se toarna sosul de rosii pe deasupra, apoi se dau la cuptor. Daca aveti , taiteii se pot inlocui cu foi de lasagna.  Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Ca, Mg, vitA, B1, B6, folati, antioxidanti.

Brocoli cu branza la cuptor. Ingrediente: 2-3 maini de brocoli bine spalat, 6 oua intregi, ½ cana lapte degresat, 1 lingura de mustar, 1 ½  cana de branza rasa. Se bat ouale impreuna  cu laptele si mustarul. Se aseaza brocoli intr-o tava unsa cu ulei, peste care se adauga compozitia de oua. Se presara desupra branza. Se pun la cuptor pentru 30 de minute. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Se, vit A, B2, B6, B12, D, folati, fitoelemente.

Porumb la cuptor. Ingrediente: 1-2 cani de porumb fiert, 1 cana de lapte degresat, 1 lingurita de sare, 1 lingurita de zahar, 100 de g branza rasa, 4 oua , piper. Porumbul impreuna cu laptele, sarea, zaharul se omogenizeaza cu mixerul. Se adauga ouale batute, branza , piperul si se dau la cuptor 40 de minute. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Se, Mg, Zn, vit A, B1, B2, B3, B6, B12, D, folati.

Cartofi la cuptor.  Ingrediente: 1 ½ cartofi spalati, in coaja, 2 oua, 3 ½ pahare de lapte, sare, piper, 150 g cascaval ras. Cartofii se taie in bucati mari, apoi se aseaza in tava. Separat se bat ouale si apoi se amesteca cu laptele, branza, sarea si piperul. Compozitia se toarna peste cartofi si se pun la cuptor pentru aproximativ  1 oara , la foc potrivit. La jumatatea timpului de copt se scot cartofii se se amesteca bine cu o lingura, apoi se pun din nou la copt. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Se, Fe, vit A, B1, B2, B3, B6, B12.

Coji de cartofi la cuptor. Ingrediente: 4 cartofi mari, 1 lingura unt, 100 de g branza de vaci, sare, piper. Se pun cartofii intepati cu furculita in cuptor si se coc, pentru 40-50 minute. Se racesc apoi, se taie in lung, se scobesc. Miezul de cartofi se foloseste pentru pireu. Cojile ramese se ung cu unt, se presara cu sare si piper. Se coc din nou 10 minute. Se umplu cu branza de vaci si se servesc fierbinti. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Se, Fe, vit A, B1, B2, B3, B6, B12.

Pilaf de orez cu mazare. Ingrediente: 1 cana de orez integral, 1 lingura de ulei, ½ ceapa taiata marunt, 4 cani de apa sau zeama de carne, un praf de sare, 1 cana de mazare proaspata, 1 cana de iaurt. Orezul se spala bine si si clateste. Intr-o tigaie se incalzeste uleiul, se adauga ceapa si se caleste usor. Orezul scurs de apa se toarna peste  ceapa calita, se adauga apa si se fierb la foc mic aproximativ 10 minute. Se adauga mazarea. Se mai fierb inca 10 minute. Se raceste 10-15 minute si se serveste cu iaurtul.  Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Se, Fe, Mg, Zn, vit A, B1, B2, B3, B6, B12, D, folati, fitoelemente.

Omleta cu spanac. Ingrediente: 2-3 oua, 1 praf de sare, 1 mana de spanac fiett, 50g branza. Se bat bine ouale si se pun intr-o tigaie  incinsa cu ulei. Cand e aproape coapta omleta , se adauga branza si spanacul taiata marunt. Se indoaie in jumatatea de omleta, se acopera cu un capac, focul se da la minimum si se mai lasa inca 2-3 minute. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K Fe, Se, Mg, vit A, B2, B12, folati.

Budinca de paine cu branza si spanac. Ingrediente: 6-8 felii de paine mai veche, 4 oua, 500g spanac proaspat bine spalt, 1 pahar de branza rasa, o cana lapte, 1 iaurt. Intr0un vas uns cu margarina, se aseaza feliile de paine inmuiate in lapte. Se face o  compozitie din spanac tocat  si calit, branza rasa si ouale batute. O parte din aceasta compozitie se toarna peste painea din tava, apoi se pune un alt strat de paine si un alt strat de compozitie cu spanac. Se pune la cuptor  la foc potrivit, intre 40-60 minute sau pana cand se rumeneste uniform. Se serveste calda , cu iaurt, sau rece.  Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Ca, Mg, vit A , B1, B2, B6, B12, folati, fitoelemente.
O alta umplutura pentru budinca de mai sus se poate face cu mazare fiarta , carne de pui fiarta, praz fiert la aburi sau orice legume ai la dispozitie. Se amesteca toate si se adauga 1 cana de branza si 4 oua bine batute.

Mancare de oua cu ardei gras. Ingrediente: 1 lingura de ulei, 2 cartofi fierti in coaja si taiati bucatele, ½ ceapa mica taiata marunt, sare, piper, 2 oua mari, 1 ardei verde taiat marunt, ¼ cana de branza. Intr-o tigaie se incalzeste untdelemnul, se aduga cartofii, ceapa si se lasa sa se rumeneasca putin. Apoi se aduga ardeiul gras si se mai lasa un minut. Ouale se bat bine cu telul si se pun peste compozitia din tigaie. Se da focul la mic si se coace inca trei minute. Se presara la sfarsit branza. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Ca, Mg, vit A , B2, B6, B12, folati, fitoelemente.

Sandwici. Paine integrala cu felii de piept de pui sau curcan, cascaval ras, 2 frunze de salata verde, eventual ½ avocado. Painea se poate unge cu fasole batuta, branza de vaci sau iaurt. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Zn, vit A , B2, B6, B12, folati, fitoelemente.

"Mama si pruncul, vol1",
Marin Gh. Ciobanu




Read the English version of this article: Food Recipes for Pregnant Women: Lacto-Vegetarian Preparations
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
6 comentarii
  • a spus
    sâmbătă, 08.05.2010
    Asa si asa... De exemplu, atunci cand eram gravida mancam cartofi prajiti, ciorba de fasole, varza [ ... ]
  • a spus
    marți, 26.01.2010
    Asa e Mycha, nu poti manca cepa, usturoi si varza. Prajeli, de exemplu eu nu mancam nici gravida. [ ... ]
  • a spus
    marți, 26.01.2010
    Asa si asa... De exemplu, atunci cand eram gravida mancam cartofi prajiti, ciorba de fasole, varza [ ... ]
  • a spus
    luni, 25.01.2010
    Pai ... se pot folosi tot cele pentru gravidute. :-) [ ... ]
  • a spus
    luni, 25.01.2010
    Am vazut retete pentru tot felul de bunatati pentru gravide, pentru copilasi, dar n-am gasit pentru [ ... ]
  • a spus
    sâmbătă, 23.01.2010
    Nu sunt gravida, dar mi s-a facut deja pofta. Sunt bune ca inspiratie si pentru copilasi. [ ... ]
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu