Cauta:
De ce e important acidul folic

De ce e important acidul folic

  Autor Echipa NN Data: 17.11.2010

Acidul folic este o vitamina din grupul B, cu o importanta vitala in sarcina, trebuind administrat inainte de conceptie si in primele saptamani de graviditate pentru a reduce riscul unor serioase si grave malformatii fetale, anumite defecte de tub neural, care afecteaza creierul si coloana vertebrala.


Problema esentiala in cazul defectelor de tub neural este aceea ca acestea se pot ivi la embrion inainte ca viitoarea mamica sa-si dea seama ca este insarcinata. De aceea este important ca femeile care isi propun sa aiba un bebe sa includa in regimul lor zilnic mancaruri cu un continut ridicat de acid folic sau sa apeleze la suplimente tip pastile.

Defectele de tub neural

Cele doua mari tipuri de malformatii care afecteaza tubul neural sunt anencefalia si spida bifida, probleme grave care duc la moartea fatului sau la dezvoltarea unui copil cu handicap. Gravidutele nu trebuie sa se ingrijoreze insa. Urmarea unei cure cu acid folic reduce drastic riscurile si este extrem de simplu de tinut.

Cantitatile recomandate

O persoana care planifica sa ramana insarcinata trebuie sa inceapa administrarea acidului folic cu aproximativ 3 luni inainte de procreere. Aportul zilnic necesar va va fi prescris de medic in cadrul discutiilor legate de planuirea sarcinii, dar, in general, se recomanda ca nivelul cotidian sa se situeze undeva intre 1 si 5 mg, existand  suplimente alimentare cu concentratii situate intre aceste limite. Alegeti varianta prescrisa de doctor. Excesul este oricum eliminat si nu dauneza nici mamei, nici fatului.

Surse alimentare

Mancarurile cu un continut ridicat de acid folic sunt ficatul de pui, vegetalele verzi, salata, broccoli, sparanghelul, spanacul, citricele, legumele uscate (fasole, linte, naut, mazare).

Pentru a va usura sarcina de a alege produsele alimentare cele mai indicate pentru nivelul lor crescut de vitamina B9, iata un tabel simplu si usor de inteles:

 Produs  Portie
Continut acid folic (in mg)
 Procentul din DZR (calculata pentru necesarul de 4 mg)
 Ficat de pui 100 g  770  190
 Linte
 125 g  180  45
 Naut  125 g  141  35
 Spanac  125 g  131  33
 Paste  70 g  100-120  25-35
 Suc de rosii  250 g  48  12
 Varza de Bruxelles  125 g  47  12
 Portocale
 1 medie  47  12
 Broccoli  250 g  39  10




Read the English version of this article: Why acid folic is so important?
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu