Cauta:
Ce sport sa practici daca esti insarcinata

Ce sport sa practici daca esti insarcinata

  Autor Echipa NN Data: 25.03.2011

Daca nici inainte de sarcina nu te omorai dupa sport, in timpul sarcinii nu prea are rost sa te apuci. 
Sarcina aduce cu sine o multime de schimbari: volumul sanguin si debitul cardiac cresc, capacitatea pulmonara se diminueaza, gafai mai mult. Hormonii secretati in mare cantitate va fac ligamentele extensibile.


Ce sport sa practici daca esti insarcinata
Inainte sa ramai insarcinata faceai sport in mod regulat? Poti continua, dar cu moderatie. Cu ajutorul sportului poti reduce stresul si te vei simti bine in pielea ta. Circulatia sangvina se imbunatateste, picioarele devin mai usoare. Prin sport vei tine la distanta kilogramele in plus, vei avea un abdomen mai ferm. Exista desigur si contraindicatii - un col uterin deschis de exemplu dar daca nu ai o problema semnalata de catre ginecologul tau, activitatea fizica poate si trebuie sa existe.

Fa sport, dar cu prudenta

Daca faci sport in mod intens poti afecta fatul, poti face hipoglicemie sau iti poate scadea tensiunea. Trebuie sa alegi un sport mai putin violent pentru a evita miscarile bruste, zguduiturile sau cazaturile. Trebuie sa mizezi pe tot ce ajuta respiratia si relaxarea.

Inotul. Este sportul ideal, recomandat de toti obstreticienii. Inotul favorizeaza circulatia la nivelul picioarelor si ajuta la supletea perineului. Inotul va ofera un adevarat exercitiu de relaxare, de respiratie si un exercitiu muscular complet. Corpul pluteste in apa. Daca faci gimnastica acvatica, miscarile se fac mai usor si riscul de ranire este nul. Poti face inot din prima pana in ultima zi de sarcina. Apa nu trebuie sa fie prea calda, temperatura ideala este de 22, 24 de grade. Cel mai bine este sa inoti pe spate.
Atentie: nu fa baie in mare sau in piscina daca ai o infectie urinara sau daca esti racita! Nu tine costumul de baie ud pe tine, schimba-te pentru a evita aparitia micozelor.

Yoga te va relaxa. Prin yoga te poti pregati si pentru nastere datorita importantei acordate respiratiei. Vei invata sa iti controlezi cat mai bine respiratia. Unele pozitii practicate in yoga pot alina unele probleme specifice sarcinei: tulburari digestive, constipatie. Yoga te ajuta sa lupti impotriva stresului, te ajuta sa dormi mai bine. Poti practica yoga oricand in cele noua luni de sarcina dar sub supravegherea unui profesionist. Atentie, unele pozitii nu sunt recomandate, instructorul va sti mai bine sa te ghideze.

Mersul pe jos activeaza circulatia sangvina, in special la nivelul picioarelor, imbunatateste respiratia, intareste abdomenul. Acesta nu necesita un echipament special, il poti practica oriunde si oricand. Nimic mai simplu, nimic mai sanatos. Si te poate insoti orice membru al familiei. Se poate practica in orice moment al sarcinii. Este mai bine sa mergi pe iarba decat pe asfalt. Incalta-te cu ceva confortabil, 2 km pe zi sunt suficienti pentru a te mentine in forma!

Gimnastica iti va lucra toti muschii. Alege gimnastica usoara, la sol, sau si mai bine, strechingul. Spune da si dansului care iti va intari increderea in tine! Poti face gimnastica in orice moment al sarcinii dar sub stricta supraveghere a unui instructor. Aerobicul si fitnessul sunt excluse pe perioada sarcinii. Improvizatiile acasa iar excluse, riscati sa va loviti.

Schiul de fond presupune un efort fizic mare dar este mai putin riscant decat schiatul alpin. Puteti practica schi alpin pana in a treia luna de sarcina si schi de fond pana in a cincia luna de sarcina.

Sporturile interzise: scufundari, echitatie, schi nautic, caiac-canoe, hochei, alpinism, VTT, arte martiale (judo, karate, kung-fu), baschet, volei, handball, aerobic.

Cateva reguli de respectat:

  • Consulta medicul inainte de a incepe sa practici un sport;
  • Limiteaza-te la o ora si jumatate de sport pe saptamana;
  • Fa intotdeauna 5 minute de incalzire inainte de a incepe sportul;
  • Bea multa apa pentru a evita deshidratarea;
  • Daca te simti obosita sau daca simti o durere neobisnuita opreste-te!
 Sfatuieste-te si cu alte mamici in privinta Exercitiilor fizice in timpul sarcinii!


Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu