Cauta:
Supraponderabilitatea si obezitatea in timpul sarcinii

Supraponderabilitatea si obezitatea in timpul sarcinii

  Autor Echipa NN Data: 14.09.2011

In timpul sarcinii, majoritatea femeilor tind sa manance mai mult decat este nevoie. O alimentatie exagerat de bogata poate conduce catre probleme in sarcina, catre obezitatea mamicii si catre o nastere dificila.


Supraponderabilitatea si obezitatea in timpul sarcinii
Cercetarile arata ca, in timpul sarcinii, 65% din totalul femeilor insarcinate castiga in greutate mai mult decat le-a recomandat medicul. Daca deja sunteti supraponderala, incercati sa acumulati treptat cele 10-15 kilograme recomandate pentru sarcina (intre 2 si 3 kilograme in primul trimestru, intre 3 si 5 kilograme in trimestrul al doilea si intre 5 si 7 kilograme in trimestrul al treilea).

Probleme care pot aparea din cauza obezitatii

Supraponderabilitatea in timpul sarcinii atrage dupa sine provocari specifice. Daca sunteti supraponderala, sarcina poate deveni mai dificila si poate contribui la o varietate de alte probleme, inclusiv diabet gestational, nastere prematura, preeclampsie, eclampsie si hipertensiune. Este posibil sa aveti probleme mai mari cu durerile de spate, cu varicele si cu oboseala. Daca luati in greutate prea mult (peste normal), cresc si sansele de nastere prin cezariana. De asemenea, sarcina va presupune si un disconfort mai mare, iar nasterea poate deveni mai dificila. Femeile supraponderale si obeze au niveluri mai scazute de prolactin, ceea ce poate determina o cantitate mai mica de lapte matern. 

Un regim alimentar echilibrat

Cantariti-va saptamanal si supravegheati-va alimentatia. Consumati alimente nutritive si sanatoase, si eliminati-le pe acelea care contin numai calorii. Calitatea alimentatiei este mai importanta decat oricand, atunci cand sunteti insarcinata. O vizita la un nutritionist ar putea sa fie o idee buna, pentru a va putea ajuta sa stabiliti un regim de alimentatie sanatos si echilibrat pe parcursul sarcinii. Veti fi sfatuita sa nu tineti cura de slabire, fiind contraindicat pentru bebelus. Pentru a putea retine nutrientii de care aveti nevoie, alegeti alimentele cu continut scazut de grasimi sau fara grasimi, carnea, cerealele, fructele si legumele. Multe dintre acestea ofera o varietate de nutrienti. 
 

Aveti grija de dumneavoastra si de cel mic

Nu uitati sa faceti exercitii fizice. Puteti merge la inot sau puteti sa mergeti pe jos, acestea fiind exercitii utile pentru orice femeie insarcinata. Mancati regulat  5-6 mese scurte reprezinta un tel optim. Astfel, va puteti mentine sub control nivelul de zahar din sange si poti avea o absorbtie a nutrientilor mai buna. Cantitatea de calorii zilnica ar trebui sa fie undeva intre 1 800 si 2 400 de calorii. Daca tineti un jurnal alimentar zilnic veti putea supraveghea mai bine cantitatea de alimente pe care le consumati. Acest lucru va poate ajuta sa descoperiti unde sa faceti schimbari, daca este nevoie.

Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu