Cauta:
Retete alimentare pentru gravide: salate

Retete alimentare pentru gravide: salate

  Autor Marin Gh. Ciobanu Data: 25.11.2009

Retete alimentare pentru gravide: salate
Gustul alimentelor consumate acum trec din sangele tau in lichidul aminotic, pe care fatul il inghite, obisnuindu-se cu ele. Se creeaza astfel sansele ca pruncul sa le prefere mai tarziu la masa.

Legenda:1 cana= 240ml; K= Potasiu; Na= Sodiu; Fe= Fier, Se= Seleniu, Mg= Magneziu, Zn= Zinc; Ca=Calciu.

Salate

Salata de legume crude cu paste fainoase. Ingrediente: 300g paste fainoase, preferabil din faina integrala, usturoi, 1 rosie, 1 ceapa verde, 4 frunze de salata verde sau 1 mana de spanac, 1 morcov ras, 5 masline, eventual 1 avocado. Pastele se fierb si se scurg  de apa. Cativa catei de usturoi se taie marunt, se calesc in 2-3 linguri de ulei si se amesteca cu pastele. Separat se prepara salata de cruditati, dupa ce acestea au fost in prealabil bine spalate. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, fibre alimentare, Na, K, Fe, Se, Mg, Vit A, B1, B2,B3 B6, C, E, folati, fitoelemente, oxidanti.

O alta metoda de preparare a pastelor este urmatoarea: sosul de usturoi se inlocuietse cu branza telemea sau branza de vaca condimentata cu boia de ardei; se pot adauga bucatele de pui fiert, sau carne de porc, putin sote, mazare verde aburita, morcovi aburiti sau orice alta combinatie de legume.

Salata de sfecla rosie. Ingrediente: 1 sfecla mare rosie, 1 praf de sare, piper. Sfecla spalata se fierbe, se curata de coaja se taie felii sau se rade. Se adauga sare, piper, zeama de lamaie sau otet, 1 lingurita de hrean ras. Se poate servi ca atare sau garnitura la carne. Contine: glucide, fibre alimentare, Na, K, Fe, folati.

Salata de dovlecei. Ingrediente: 1-2 dovlecei mijlocii, 2 oua, 1 lingura zeama de lamaie sau otet, 1-2 linguri de ulei de masline, 3 catei de usturoi. Se spala, curata si taie in felii subtiri dovleceii. Se prajesc in ulei ca atare sau se tavalesc prin faina cu ou, ca pentru snitel, si apoi se prajesc. Se scurg apoi de ulei, se aseaza intr-o farfurie adanca, peste care se dauga zeama de lamaie sau otet si usturoi tocat. Contine: proteine, gliucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Se, vit, A, B2, B12, E, antioxidanti.

Salata verde cu nuci si branza. Ingrediente: 1 salta verde, o mana de nuci, 1 mana de branza rasa, 2 linguri ulei masline, 1 lingurita mustar, 1 lingura zeama de lamaie, usturoi.  Se spala bine salata verde si se taie in bucati potrivite. Se aseaza intr-un castorn in care se adauga nucile, usturoiul taiat  marunt si branza rasa. Se amesteca salata si se servestecu un dressing din uleiul de masline, zeama de lamie si lingurita de mustar. Se pipereaza dupa gust. In loc de salata verde se poate folosi spanac. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Zn, Ca, vit B2, B3, B6,E , folati.

Salata de ardei copti cu branza telemea dulce sau mozarela.  Ingrediente: Ardei, branza telemea sau mozarela rasa, ulei de masline. Ardeii se spala si se coc, apoi se racesc si se curata de coaja si cotor. Intr-un castron se aseaza in straturi  ardeii si branza rasa. Se acopera cu undelemn si otet. Contine:proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, fibre alimentare, Na, K, Fe, Se, Ca, vitA, B1, B6, B12, C, folati.

Salata de morcovi cu mere. Ingrediente: 4 morcovi rasi, 3 mere, 2-3 linguri de iaurt sau lapte batut, 1 mana de patrunjel proaspat tocat. Morcovii se curata si se rad. Merele se taie in felii foarte subtiri si se amesteca cu morcovii. Peste salata se adauga iaurtul sau laptele batut, zeama de lamaie sau otet, patrunjel, eventual piper. Salata se poate servi ca atare sau cu 1-2 felii de paine integrala prajita. Contine:  proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Se, Mg, Zn, Fe, vit A, B2, B6, B12, C,D, fitoelemente, folati.

Salata de castraveti. Ingrediente: castraveti lungi, proaspati curatati, 2 cani de branza de vaci, ½ cana de iaurt. Se taie castravetii in felii foarte subtiri si apoi se amesteca cu branza si iaurtul. Salata se poate servi ca atare sau cu 1-2 felii de paine integrala prajita. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Se, Mg, Zn, vit A, B2, B12,D, fitoelemente, folati.

Salata de oua. Ingrediente: 1-2 oua, 2-3 tulpini de telina taiata  marunt, 1 lingura de iaurt, 1 lingurita de mustar. Ouale se fierb, se racesc si se taie felii. Se aseaza intr-un castron impreuna cu celelate ingrediente si se amesteca. Se poate servi cu paine integrala prajita. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Se, Mg, Zn, vit A, B2, B12,D, fitoelemente.

Salata californiana. Ingrediente: 1 legatura de salata verde spalata si taiata marunt, 2-3 oua fierte taiate felii, un piept de pui fiert taiat cubulete, 2-3 felii de sunca taiate marunt, branza telemea, dressing (2 linguri ulei de masline, 1 lingurita de mustar, 3 lingurite zeama de lamaie). Se amesteca toate ingrdientele, apoi se adauga dressing-ul. Contine:  proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na,K, Ca, Se, Zn, Fe, vit A, B1, B2, B3, B6, B12, C D.

Salata de sfecla rosie cu spanac si branza. Ingrediente:2 maine de spanac, 1 sfecla rosie, fiarta si taiata felii, ½ cana de branza telemea sfaramitata, 1 mana de nuci, ¼ cana de suc de portocale, 2 lingurite de otet, ½ cana de ulei de masline sau de canola, sare. Sucul de portocale, impreuna cu nucile, uleiul, otetul,  se omogenizeaza cu mixerul sau la blender. Dressingul obtinut se toarna peste spanacul amestecat cu sfecla si branza. Contine : proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Ca, Mg, Fe, vitA, C, folati.

Salata de oua. Ingrediente: 3 oua fierte tari, plus albusul de la alte 2 oua fierte si taiate marunt, ½ telina rasa, 1 morcov ras, ½ ceapa tocata, 1 lingura de iaurt, 1 lingurita de mustar, ½ lingurita de zeama de lamaie, un praf de sare si de piper. Se amesteca toate si se fac ca o pasta. Se pune la frigider si se serveste sub forma de sandwiciuri. Contine : proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Se, Fe, vitA, B2, B6, B12, C folati, fitoelemente.

"Mama si pruncul, vol1",
Marin Gh. Ciobanu


Read the English version of this article: Food Recipes for Pregnant Women: Salads
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu