Cauta:
Retete alimentare pentru gravide: preparate din carne

Retete alimentare pentru gravide: preparate din carne

  Autor Marin Gh. Ciobanu Data: 18.12.2009

Retete alimentare pentru gravide: preparate din carne
Gustul alimentelor consumate acum trec din sangele tau in lichidul aminotic, pe care fatul il inghite, obisnuindu-se cu ele. Se creeaza astfel sansele ca pruncul sa le prefere mai tarziu la masa.
Legenda:1 cana= 240ml; K= Potasiu; Na= Sodiu; Fe= Fier, Se= Seleniu, Mg= Magneziu, Zn= Zinc; Ca=Calciu.

Preparate de carne

Tocana din carne de vita. Ingrediente: 750g carne de vita slaba, 1 praf de sare, piper, 2 linguri de ulei de floarea sorelui, 1 ceapa mica, 3 catei de usturoi, 2 ½ cani de bulion de vita sau apa, 1 cana de rosii bucati, 1 lingura de bulion de rosii, 1 lingura de otet, 1 lingurita de rozmarin taiat marunt, 2 cani de morcovi, 3 cartofi taiati cuburi, 1 cana de mazare, ¼ lingurita de patrunjel tocat. Se incinge untdelemnul, se adauga carnea, se rumeneste 5-7  minute si apoi se scoate din ulei. In acelasi ulei se adauga ceapa si usturoiul si se calesc aproximativ 10 minute. Se adauga carnea din nou, impreuna cu ceapa si usturoiul, se adauga rosiile, apa sau bulionul de vita, bulionul de rosii si patrunjelul. Se fierb incet 1 ora sub capac, la foc mic. La safrsit se aduga morcovii, mazarea. Se mai fierb inca 45 de minute descoperit. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Ca, Se, Mg, Zn, Vit A, B1, B2, B3, B6, B12, E, folati, fitoelemente, antioxidanti.

Tocana de carne de pui cu branza parmezan si rosii. Ingredeinte: 2 piepti de pui taiati in 4, ¼ cana de pesmet, 2 linguri de parmezan ras, 1 praf de sare si piper, 2-3 ardei copti si taiati in bucati, ¼ cana de sos de rosii, ½ cana de rosii proaspete, 2 felii de branza. Intr-un castrolnel se pune pesmetul si branza rasa. Separat pieptii de pui se presara cu sare si piper si se tavalesc in pesmetul cu branza. Apoi se pun intr-un vas uns cu untdelemn. Fiecare bucatica de piept de pui se acopera cu bucatele de ardei copt, cu jumatate din sosul de rosii, si jumatate din compozitia de rosii proaspete. Se adauga deasupra o felie de branza. Se pune la cuptor pentru 25 de minute. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Ca, Se, Zn, vit A, B1, B3, B6, B12, folati, antioxidanti.

Ostropel de pui. Ingredeinte: 1 piept de pui sau bucati de pui, 3 linguri ulei, 4 catei de usturoi, 1 mana de patrunjel proaspat tocat, 1 praf de sare, piper. Se spala bine puiul si se curata de piele. Se incinge putin untdelemn intr-o tigaie si se inabusa puiul dupa ce a fost presarat cu sare.  Se acopera cu un capac, apoi cand s-a prajit usor, se adauga putin cate putin ,a pa. Intre timp cativa catei de usturoi se taie marunt si se pun in sosul respectiv. Cand este paroape gata, se presara patrunjelul. Pentru persoanele carora le place mai putin picant se poate pune piper. Se poate servi simplu cu paine sau cartofi inabusiti. Celora carora le place, se pot adauga felii de morcov proaspat si lasate in sos sa se inmoaie putin. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, Na, Ka, Fe, Se, vit B1, B3, B6, B12.

Pui fript. Ingredeinte: 1 pui mijlociu, curatat de organe, 3 linguri de ulei, 1 praf de sare, piper , boia dulce de ardei. Puiul se spala foarte bine cu apa rece, se scoate grasimea, se condimenteaza, cu ulei, sare, piper si boia. Puiul se aseaza intr-o tava, se pune la cuptor, la focul mare, pentru 10 minute, apoi la foc mic, pentru inca 45 de minute. Se intoarce de pe o parte pe alta ca sa nu se arda. Dupa ce s-a fript (sucurile se scurg calre la inteparea cu furculita), se taie bucati,  se serveste cu garnitura de legume. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, Na, Fe, Se, Zn, vit B1, B3, B6, B12.

Friptura la gratar.  Ingredeinte: 500g carne de vita tanara (vrabioara, muschi de vita), 2 linguri de ulei. Carnea de vita bine spalata si scursa de apa se taie in felii groase. Se pune o mica cantitate de untdelemn intr-o tigaie cu fund gros care se incinge foarte bine. Carnea se poate freca cu un catekl de usturoi pe ambele parti si se aseaza in tigaie,  se intoarce rapid de pe o parte pe alta pana s-a patruns bine. De preferabil carnea sa nu fie arsa. Se poate stoarce putina zeama de lamie. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, Na, Fe, Se, Zn, vit B1, B3, B6, B12.

Mancare de porc cu legume verzi.  Ingredeinte: 300g cotlet de porc, ½ cana de praz taiata bucati, 2 cani de spanac proaspat, bine spalat, 1 cana de fasole verde, o mana de patrunjel verde tocat, 1-2 catei de usturoi, 1 lingura zeama de lamie, 1 lingura de bulion sau 2 rosii proaspete. Se ia carnea de porc, se taie in bucati mai mari, se spala foarte bine si se usuca. Intr-o tigaie cu putin untdelemn se prajeste carnea pe ambele parti. Separat se iau legumele (prazul, spanacul, fasolea verde) si se pun intr-o tigaie pentru a se cali usor. Se adauga deasupra patrunjelul; zeama de lamie, usturoiul , rosiile sau bulionul. Peste aceasta compozitie de legume se aduga bucatile de carne de porc si se servesc fierbinti ca atare sau pe un pat de orez fiert. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Mg, vit A, B1, B3, B6, B12, folati, fitoelemente, antioxidanti.

Frittata: Ingredeinte: 8 oua, 2-3 catei de usturoi, 3 linguri de lapte, 500g spanac fiert si maruntit, sare , piper. Se bat ouale cu putina sare , piper, la cre se adauga usturoiul tocat, laptele si spanacul. Compozitia se pune intr-o tigaie foarte bine incinsa cu putin untdelemn. Se lasa la foc mare pentru 2 minute, apoi se potriveste focul mai mic si se pune eventul  un  capac deasupra. Se lasa aproximativ inca 5 minute, pana cand s-a intarit compozitia. Se poate pune la cuptor pentru a se rumeni mai bine. Se serveste cu paine prajita. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Mg, vit A, B1,  B2,  B6, B12, folati.

Fasole batuta. Ingrediente: 500g fasole boabe uscata, o ceapa, 2-3 catei de usturoi, 2-3 mocovi mici, 1 paharel de ulei de masline, 1 frunza de dafin. Se fierbe fasolea, impreuna cu ceapa, usturoiul, morcovii si o frunza de dafin. Dupa  ce a fiert, se scurge cea mai mare parte din apa si apoi cu furculita se zdrobeste compozitia fiarta. Se obtine o pasta, la care se  adauga treptat uleiul de masline, pana cand se ingroasa bine. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate,  fibre alimentare, Na, K, Fe, Se, vit A, B1,  B6, E, fitochimicale, antioxidanti.

"Mama si pruncul, vol1",
Marin Gh. Cioban


Read the English version of this article: Food Recipes for Pregnant Women: Meat
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu