Cauta:
O sarcina sanatoasa

O sarcina sanatoasa

  Autor Echipa NN Data: 07.12.2005

O sarcina sanatoasa

De ce este important sa ai o dieta sanatoasa inainte si in timpul sarcinii?

Ceea ce mananci in fiecare zi, chiar si inainte de a fi insarcinata, este foarte important pentru sanatatea ta dar si pentru sanatatea bebelusului tau. Dieta presarcina si din timpul sarcinii ar trebui sa contina vitamine si factori nutritivi de care corpul tau va avea nevoie pentru a ajuta copilul sa se dezvolte si sa creasca cat mai corect posibil.

Invata sa mananci corect si ia multivitamine in fiecare zi. Incearca sa ai acest obicei dinainte de sarcina si continua sa manaci sanatos si sa iei multivitamine prenatale si in timpul sarcinii.

Daca trebuie sa alegi sa mananci mancare sanatoasa sau daca ai intrebari despre cum sa-ti imbogatesti regimul alimentar pentru viitorul tau copil intreaba-l pe medicul de familie au adreseaza-te unei clinici locale de sanatate.

Cum ar trebui sa se schimbe regimul meu alimentar acum cand sunt insarcinata?

Daca mananci o mancare sanatoasa inainte de a ramane insarcinata, poti avea nevoie doar de cateva schimbari pentru a intampina nevoile nutritive ale sarcinii.

Femeile insarcinate ar trebui sa creasca varietatea de mancare obisnuita a celor 4 mari grupe alimentare (de la un total de 2500 la 2700 calorii zilnice) si sa includa urmatoarele:

Fructe si Legume

Sapte feluri sau mai multe de legume si fructe combinate (3 feluri de fructe si 4 de legume) pe zi pentru vitamine si minerale.

Fructele si legumele cu vitamina C te ajuta pe tine si pe copilul tau sa aveti gingii si tesuturi sanatoase si iti ajuta organismul sa-si vindece ranile si sa absoarba fier.

Exemeple de fructe si legume ce contin vitamina C: capsunele, fragii, murele, portocalele, papaya, rosii, fasolea verde, varza, broccoli.

Fructele si legumle de asemenea trebuie sa le incluzi in dieta ta pentru ca au multe fibre si minerale care iti dau energie. In plus legumele inchise la culoare contin vitamina A, fier si acid folic, care sunt facori nutritivi importanti din timpul sarcinii.

O portie de fructe = 1 mar mediu, 1 banana, o jumatate de cana de suc de fructe, o jumatate de cana de fructe taiate.

O portie de legume = o cana de legume crude, o jumatate de cana de legume (crude sau gatite), un sfert de cana de suc de legume

Painea imbogatita sau cerealele

Poti opta pentru noua sau mai multe feluri. Toate produsele bogate in amidon ca de exemplu: paine, orez, paste si micul dejun din cereale contin fier, vitamina B, unele proteine, minerale si fibre de care corpul tau are nevoie. Acidul folic este necesar sa ajute la prevenirea unor defecte serioase ce pot sa apara a copil, in timpul sarcinii



Read the English version of this article: A Healthy Pregnancy
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
15 comentarii
  • Vizitator a spus
    vineri, 25.11.2011
    si eu sunt slaba, am ramas gravida cu 45 kg acum la 16 saptamani am 48 kg,mananc te toate numai de o [ ... ]
  • ATENAANETA a spus
    luni, 17.08.2009
    cred ca depinde si de organismul fiecareia,eu mananc orice fara exceptii si nu am probleme,de la 6 [ ... ]
  • simonagab a spus
    joi, 07.05.2009
    eu pana la 5 luni am vomat zilnic iar arsurile m au chinuit pana am nascut dormeam in fund sa mi [ ... ]
  • nordik a spus
    miercuri, 06.05.2009
    Pana sa raman insarcinata(ca a fost o surpriza pt noi...super bine-venita bineinteles)am mancat ca o [ ... ]
  • vio79 a spus
    marți, 05.05.2009
    si eu am mancat la fel ca inainte in timpul sarcinii: carne multa, fructe, iaurturi, fara legume, nu [ ... ]
  • bxl a spus
    luni, 27.04.2009
    eu si acum ma lupt cu vreo 15 kg in plus. am reusit sa dau jos vreo 5 dar grau. am si alapta pana la [ ... ]
  • claudia_tudor a spus
    sâmbătă, 26.07.2008
    ), fetele doar 3, 5 kg, la 6 luni dupa nastere am mai bine de 10 kg in plus fata de grautatea [ ... ]
  • Violeta a spus
    miercuri, 14.12.2005
    eu eram vizitatorul de din-nainte, am uitat sa ma autentific, sorry ca ma abat de la subiect [ ... ]
  • Vizitator a spus
    miercuri, 14.12.2005
    e hai, nu fii modesta, ce mi-e 3 ce mi-e 5. Ma refer chiar la momentul de fata, nu la o zi de [ ... ]
  • beatrice a spus
    miercuri, 14.12.2005
    Bun articolul, nu am stiut ca pestele poate contine mercur!!!! O informatie importanta Am avut noroc [ ... ]
  • Violeta a spus
    miercuri, 14.12.2005
    Bun articolul, nu am stiut ca pestele poate contine mercur!!!! O informatie importanta Am avut [ ... ]
  • beatrice a spus
    miercuri, 07.12.2005
    Dar tu ce crezi ca n-am avut materiale la greu despre asta... Oho si inca cate! Dar pofta e mare, [ ... ]
  • chris25ss a spus
    miercuri, 07.12.2005
    Mai data viitoare o sa tinem cont de articolul asta si n-o sa mai fie nevoie sa ne luptam cu [ ... ]
  • beatrice a spus
    miercuri, 07.12.2005
    E am mancat la fel am mancat si fructe si legume, am facut mult sport si am luat si vitamine... Si a [ ... ]
  • chris25ss a spus
    miercuri, 07.12.2005
    Eu am mancat de toate in timpul sarcinii, mai ales fructe. Am luat si vitamine desi nu cred ca era [ ... ]
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu