Cauta:
In forma, dupa nastere

In forma, dupa nastere

  Autor Echipa NN Data: 01.07.2011

In forma, dupa nastere

Cele noua luni de sarcina si nasterea reprezinta adevarate probe de foc, care slabesc si epuizeaza organismul. In plus, dupa nastere, incarcarea hormonala scade dramatic, iar la intoarcerea acasa va asteapta o multime de noi responsabilitati. Toti acesti factori va pot destabiliza, de aceea este extrem de important sa va refaceti energia pierduta.

Alimentatia

O alimentatie rationala face parte integranta din programul de recastigare a tonusului dupa nastere.
Aveti nevoie de proteine pentru a repara tesuturile afectate, de lipide pentru a capata energie, de glucide pentru tonus, de fibre - esentiale pentru un tranzit digestiv corect - si de minerale si oligoelemente pentru a invinge oboseala.
Chiar daca nu aveti timp sa gatiti, aveti grija sa mancati echilibrat, acoperind cat mai multe din aceste grupe de nutrienti. In meniul zilnic trebuie sa se afle fructele, legumele, carnea de vita, pasare sau peste si lactatele.
Nu este cazul sa tineti un regim strict, mai ales daca alaptati. Aveti rabdare. Pentru a reveni la o greutate normala, aveti nevoie de sase luni. Iar pentru a va recapata talia, timpul necesar este de aproximativ un an.

Ingrijirea personala

Este bine sa investiti zilnic, macar cincisprezece minute, in ingrijirea personala. Folositi in continuare cremele anti-vergeturi. Masati-va burtica, soldurile si coapsele, pentru a contribui la tonifierea muschilor. Hidratati-va sanii, evitand astfel o lasare a tesuturilor.
Zonele de pigmentare aparute in sarcina ("masca de gravida", linea nigra), care sunt de origine hormonala, vor mai persista cateva luni. Atunci cand stati la soare, folositi o crema cu protectie solara cat mai ridicata.

Reeducarea perineului

In timpul nasterii - si chiar al sarcinii - perineul, structura ligamentara si musculara, care asigura sustinerea organelor genitale este pus la grea incercare. De aceea, are nevoie de un antrenament de revenire. Aceasta reeducare este foarte recomandata femeilor care au nascut natural, unul dintre motive fiind posibilitatea de a-si relua o viata sexuala satisfacatoare.
Sedintele de refacere sunt prescrise de medic si se realizeaza in cabinete de kinetoterapie cu ajutorul unui aparat de electrostimulare. Debutul lor trebuie sa aiba loc la 6-8 saptamani dupa nastere sau chiar mai tarziu in cazul alaptarii. Scopul reeducarii perineului este acela de a tonifia muschii plaseului pelvian si de a preveni problemele de incontinenta urinara si prolapsul genital (coborarea organelor).

Activitatea fizica

In functie de persoana si de conditia fizica, organismul isi revine mai mult sau mai putin rapid dupa sarcina. Ca regula generala, trebuie sa asteptati cel putin doua luni (sau finalul reeducarii perineului) pentru a relua activitatea fizica (care la inceput trebuie sa fie foarte usoara). Daca ati facut o operatie de cezariana sau vi s-a realizat o epiziotomie, trebuie sa asteptati ceva mai mult.
Oricum, ca si in sarcina, mersul pe jos este foarte recomandat. De asemenea, activitatile fizice ce presupun un efort redus (inot, miscari simple de gimnastica). Evitati sariturile si miscarile bruste.


Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu