Cauta:
Calciul in timpul sarcinii

Calciul in timpul sarcinii

  Autor Echipa NN Data: 16.09.2011

Calciul in timpul sarcinii
Produsele lactate sunt foarte importante in timpul sarcinii. Acestea contin calciu, care este esential pentru dumneavoastra si pentru copil. De asemenea, contin vitamina D, care ajuta la absorbtia calciului. Calciul mentine sanatatea oaselor, iar copilul are nevoie de el pentru a-si dezvolta oase si dinti puternici. In timpul sarcinii, aveti nevoie de 1200 mg de calciu pe zi. Un alt important motiv pentru a va asigura doza optima de calciu este acela ca va poate ajuta sa preveniti problemele legate de cresterea presiunii arteriale si micsoreaza riscul de preeclampsie. In plus, organismul dumneavoastra va trebui sa-si faca depozite de calciu in ultima parte a sarcinii, necesare pentru alaptare.   

Surse optime de calciu 

Laptele, branza, iaurtul si inghetata reprezinta surse bune de calciu. Alte alimente care contin calciu sunt: broccoli, varza alba chinezeasca, spanacul, somonul, sardinele, semintele de susan, migdalele, fasolea uscata, tofu si pastravul. Unele produse comerciale alimentare sunt la ora actuala fortificate cu calciu, asa cum este cazul sucului de portocale, cerealele sau semintele.
Daca doriti sa reduceti caloriile consumate, alegeti produsele cu un continut scazut de grasimi. Alegerile dumneavoastra pot include laptele degresat, iaurtul si branza cu un continut scazut de grasimi. Continutul de calciu nu este afectat din cauza faptului ca  produsele lactate sunt sarace in grasimi.
De asemenea, mai puteti creste cantitatea de calciu din meniu si in alte moduri. Adaugati lapte praf in anumite mancaruri, asa cum ar fi piureul de cartofi. Preparati-va shake-uri din lapte cu fructe; adaugati putin iaurt sau inghetata. Gatiti orezul in lapte degresat sau slab in grasimi.

Precautii legate de consumul de calciu 

Unele mancaruri influenteaza absorbtia calciului in organism. Sarea, ceaiul, cafeaua, proteinele si painea fara drojdie descresc cantitatea de calciu absorbita. Daca urmati un tratament cu antibiotice, trebuie sa stiti ca aportul de calciu poate reduce eficienta acestora. Cititi indicatiile prezente pe ambalajul antibioticelor. Daca se precizeaza ca acestea nu pot fi luate cu alimente care contin calciu, luati medicamentul cu una-doua ore inainte sau dupa masa. Organismul nu poate absorbi mai mult de 500 mg calciu o data, asa ca aveti grija sa introduceti in meniu alimente bogate in calciu pe tot parcursul zilei. De exemplu, daca la micul dejun masa dumneavoastra consta in suc de portocale cu adaos de calciu, cereale cu lapte si iaurt, cantitatea de calciu poate fi mai mare de 500 mg, dar acest lucru nu inseamna ca organismul dumneavoastra o va asimila in intregime.

Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu