Cauta:
Sarcina si sportul!

Sarcina si sportul!

  Autor Echipa NN Data: 11.06.2012

Oricat ati incerca, nu mai aveti agilitatea si rapiditatea dinaintea sarcinii, iar simtul echilibrului va este, oricum, afectat. Asa ca nu va asumati riscuri. Sporturile recomandate incepand a patra luna de sarcina sunt cele usoare si relaxante.



Sarcina si sportul!
Este adevarat ca o activitate fizica permanenta - usoara si nesolicitanta - trebuie intretinuta de gravide pana in pragul nasterii. Totusi, este riscant sa realizati pe cont propriu un program sportiv intensiv si este cu desavarsire interzis sa va implicati in sporturi de contact sau extreme, care induc un risc crescut de caderi, accidente si loviri.

Inotul in sarcina

Este, de departe, cea mai placuta si cea mai recomandata activitate fizica pentru persoanele insarcinate. Beneficiile sale sunt nu numai de ordin fizic, ci si psihic, alungand stresul, grijile si ajutandu-va sa ajungeti o la stare de calm si confort ideala pentru mentalul unei mamici in devenire. Cat priveste avantajele corporale, veti remarca imediat ca inotul va intareste, tonifica ideal musculatura, ajutandu-va sa va mentineti in cresterea in greutate recomandata si sa scapati mai rapid de kilogramele acumulate. Fie ca inotati, fie ca faceti simple exercitii in apa, inotul este recomandat pe toata perioada sarcinii. Alegeti o piscina sau un bazin care va asigura conditiile de igiena corespunzatoare in sarcina si nu exagerati activitatea fizica in asa fel incat sa va epuizati.

Plimbarile in timpul sarcinii

Mersul pe jos este un exercitiu foarte util pe toata perioada sarcinii. Propuneti-va ca, in fiecare zi, sa parcurgeti aproximativ 3 kilometri la pas, o portie de miscare absolut perfecta pentru a va mentine tonusul, a naste mai usor si a va reveni mai rapid dupa scaparea de burtica. Desigur, catre finalul sarcinii, pasii dumneavoastra vor fi mai mici, veti obosi mai repede si distanta parcursa se va micsora. Mergeti la aceste plimbari alaturi de partener. Aceste clipe sunt momente de liniste si de apropiere care va vor da energie si o dispozitie optimista de neegalat.

Mersul pe bicicleta

Cu cateva precautii, si acest sport este indicat in timpul unei sarcini fara probleme. Aveti grija deosebita la urcarea si la coborarea de pe bicicleta, nu pedalati prea mult sau fortand si purtati echipament de protectie. Nu uitati ca simtul echilibrului va este perturbat in sarcina si, daca va simtiti nesigura, preferati exercitiile facute cu o bicicleta medicinala. Siguranta caminului si evitarea obstacolelor sunt doua motive pentru a face aceasta alegere. Multi doctori considera ca, in ultimele doua-trei luni de sarcina, este bine sa folositi o bicicleta medicinala, pentru a evita pericolul reprezentat de cazaturi.

Asadar, daca esti insarcinata si vrei sa profiti de vremea de afara, poti sa imbini utilul cu placutul si sa iti faci abonament la un bazin, sa faci plimbari lungi in parc. Daca vrei sa continui miscarea si acasa,  opteaza pentru o bicicleta medicinala si pedaleaza in timp ce te uiti la emisiunea preferata!





[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu