Cauta:
Cum sa fii cat mai sanatoasa in timpul sarcinii

Cum sa fii cat mai sanatoasa in timpul sarcinii

  Autor Echipa NN Data: 17.09.2010

In timpul sarcinii, viitoarea mamica trebuie sa respecte cateva reguli simple pentru sanatatea ei si a bebelusului ei. Medicul si suportul familiei o pot ajuta sa depaseasca cu bine cele 9 luni de sarcina.


Exista cateva reguli pe care trebuie sa le urmezi pentru a avea o viata sanatoasa si frumoasa. Daca excesele, micile erori alimentare sunt permise atunci cand nu esti insarcinata, cand vei avea un copil viata ta trebuie sa se schimbe radical. Pentru a avea o viata cat mai sanatoasa, pe perioada sarcinii si nu numai, te invit sa urmezi sfaturile noastre.

Spune nu fumatului!

Fumatul ii face nu numai bebelusului rau: acesta dauneaza oxigenarii plamanilor tai si vei avea o respiratie gafaita. In plus, fumatul are un efect anorexigen (taie pofta de mancare), te vei alimenta mai putin ceea ce va avea repercusiuni si asupra lui bebe. Rezervele tale de vitamine si de saruri minerale scad rapid. Un ultim inconvenient pentru tine: iti distruge tenul. Fumatul incetineste cresterea si dezvoltarea fatului, poti naste inainte de termen.

Bea cat mai multa apa.

Este singura bautura indispensabila pentru organism. Daca esti deshidratata, risti sa devii epuizata in urma celui mai mic efort facut, sa ai probleme cu digestia si sa ai dureri de cap. Pentru a te obliga sa bei cat mai multa apa, senzatia de sete este mai accentuata in timpul sarcinii. Bea apa in cantitati mici pe tot parcursul zilei, acest lucru va favoriza o buna functionare a rinichilor, va preveni infectiile urinare, va lupta impotriva constipatiei, va elimina toxinele si iti va conferi un ten luminos. Bea cel putin 1l si jumatate de apa pe zi. Organismul tau are nevoie de multa apa si pentru lichidul amniotic in care sta bebelusul tau.

Bea ceai si cafea in cantitati mici.

Bea ceai si cafea in cantitati moderate deoarece cofeina traverseaza bariera placentara. In plus taninii prezenti in ceai (si in cafea dar intr-o cantitate mai mica) pot reduce pana la 75% absorbtia de fier de catre corpul tau. Este mai bine sa bei cafea decofeinizata.

Ai grija sa nu racesti.

Daca totusi ai racit spune-i farmacistei ca esti insarcinata, sa iti dea medicamentele potrivite. Apeleaza mai bine la homeopatie si de la primele simptome (frisoane, stranuturi, nas care curge) ia o doza de Oscillococcinum. Nu trebuie sa uiti de alimentele care contin vitamina C care iti vor intari sistemul imunitar. Pentru a-ti face plinul cu vitamina C doua bucati de kiwi sunt suficiente: o bucata contine 56mg.

Aeriseste.

Chiar si iarna trebuie sa aerisesti casa zilnic pentru a improspata atmosfera. 10-15 minute sunt suficiente. Pentru a incepe cat mai bine ziua, aseaza-te in fata ferestrei deschise, cu picioarele usor indepartate si respira profund.

Expune-te la lumina.

Zilele se micsoreaza, asa ca evita sa te trezesti prea tarziu pentru a putea profita si de ultima raza de soare. Iesi pe balcon sau fa o plimbare. Lumina, in special cea de dimineata are o puternica influenta asupra moralului tau: previne starile depresive si te va ajuta sa dormi mai bine. Cu cat te expui mai mult la lumina cu atat vei avea un tonus mai bun.

Alimentatie impotriva oboselii si a infectiilor.

Trebuie sa te alimentezi cat mai sanatos. Daca te alimentezi necorespunzator vei favoriza carentele, riscul de infectii va fi mai mare. Ce trebuie sa mananci? Peste gras precum somon, hering, sardine sau macrou. Acestia contin grasimi bune, Omega 3 care ajuta sistemul imunitar, sunt excelente pentru dezvoltarea bebelusului, in special a creierului acestuia. Vitaminele B9 previn malformatiile fatului. Mananca fructe si legume bogate in vitamina C - kiwi, varza cruda, citrice, rosii, dovlecei care te vor ajuta impotriva oboselii. Mizeaza si pe produsele lactate si pe cele bogate in fier! Produsele lactate (iaurt, branza) contin probiotice care imbunatatesc flora intestinala, iti vor apara sistemul imunitar. Fierul oxigeneaza toate celulele. Daca ai o carenta de fier apare anemia si oboseala. Traiasca carnea rosie, lintea, caltabosul, ouale, cerealele, ficatul de vita (de doua ori pe luna).

Nu uita de alimentele bogate in magneziu! Adica fructele oleaginoase (nuci, alune, migdale), legumele verzi, fasolea uscata, mazarea, ciocolata, prune, banana, patrunjel, cerealele, anumite ape minerale sau painea integrala. Magneziul este bun tot impotriva oboselii.
   


Read the English version of this article: How to be as healthier as possible during pregnancy
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu