Cauta:
Alimentatia viitoarei mame

Alimentatia viitoarei mame

  Autor Echipa NN Data: 13.10.2010

In timpul sarcinii, viitoarea mamica trebuie sa manance cat mai mult si cat mai sanatos. Fructe, legume, proteine, carbohidrati. O alimentatie corespunzatoare va oferi energie mamicii si il va ajuta pe bebelus sa se dezvolte armonios.

Sandwich-uri, cafea, sucuri...cand esti insarcinata nu poti renunta la unele obiceiuri. Insa, daca vrei o sarcina usoara si un bebelus sanatos, trebuie sa faci un efort si sa urmezi sfaturile medicul. Pentru inceput, te poti ghida si dupa ideile oferite de noi!

7h:30 - sunt in intarziere la munca, sar peste micul dejun. Exclus! Cu un bebe in burtica care se dezvolta si care ia de la mama tot ce are nevoie. Cine se va simti rau daca stocul cu mancare nu se reface mereu, in special dupa o seara in care nu ai putut manca nimic? Ghici cui i se pregateste o cadere de tensiune sau o hipoglicemie in cateva ore? Nu fatului! Natura este darnica cu el! Nu trebuie sa sari peste nicio masa nici peste micul dejun chiar daca ai greturi matinale. In acest caz, incepe dimineata prin a bea lapte chiar inainte de a cobori din pat.

10h:00 - beau o cafea sau doua. Sunt de acord cu o ceasca de cafea, chiar doua cu exigenta. Dar nu bea mai mult de trei pe zi! Bauta in cantitati mari, cafeaua poate provoca crampe, nervozitate, tahicardie si tulburari ale somnului. Exact aceeasi situatie este si cu ceaiul. Mizeaza pe cafea decofeinizata si pe ceaiurile din plante.

Pe la ora 11:00 beau un pic de suc sau mananc o bomboana. Oops, eroare! Cu cat mananci mai dulce cu cat risti sa iei si mai mult in greutate si sa faci hipoglicemie. Mizeaza mai degraba pe glucidele lente (sau complexe). Doar acestea furnizeaza organismului energie de durata. Le vei gasi in paine, integrala de preferinta, in cereale si in toti feculentii (cartofi, fasole).

13h:00 - imi place totul, mananc tot, gust din tot. In timpul primei perioade de sarcina ar trebui sa diminuezi consumul anumitor alimente chiar daca asta nu iti prea convine: alimentele greu de digerat ( prajeli, fripturi, dulciuri) sau cele agresive (mirodenii precum piperul, ardei sau mustar), cele care fermenteaza (fripturile, varza, unele legume uscate) si daca te balonezi usor unele ape gazoase si painea calda.
Atentie: pestii (sushi) si fructele de mare, fructele si legumele nespalate pot fi responsabile de unele intoxicatii alimentare periculoase pentru bebe precum listerioza sau toxoplasmoza. Prin fierberea alimentelor te poti proteja impotriva microbilor de tot soiul.
La pranz, mananc un sandwich in fata calculatorului. Nu, nu si iarasi nu! Nu, in primul rand pentru ca ai nevoie de un pranz echilibrat pe care sa il mananci intr-o atmosfera relaxata. Este cel mai bun antidot impotriva balonarii si acidului. Nu, in al doilea rand pentru ca sandwich in fata calculatorului este sinonim cu un desert prea dulce!

16h:00 - in caz ca mi se face putin foame ciugulesc ce am la indemana. Imparte-ti cele 3 momente ale zilei (mic dejun, pranz, cina) in 5 pastrand aceleasi cantitati. Un stomac plin tot timpul dar nu exagerat de plin lupta impotriva greturilor.
Mor dupa inghetata asta atat de tentanta - daca ai pofta de inghetata ar fi mai bine sa o inlocuiesti cu un sorbet de fructe.

19h:30 - nu am timp, nici energie  sa gatesc traiasca semipreparatele! Sunt practice, fara discutie! Dar aceste produse sunt pline de grasime si proteine de proasta calitate!

20h:00 - nu vreau sa iau in greutate, mai bine elimin corpurile grase din alimentatie. Si sa il privezi pe bebe de elementele indispensabile dezvoltarii creierului sau precum Omega3? Daca vrei sa iti controlezi grasimile din alimentatie mai bine elimina carnea grasa, branzeturile si mezelurile. Mananca in special pesti precum somonul, macroul si sardinele.

21h:30 - ma simt obosita imi prescriu vitamine! Ce idee amuzanta! Daca mananci zilnic 5 portii de fructe si legume bogate in fibre si in minerale ai tot ce iti trebuie. Un suc de portocale dimineata, o salata verde, legume fierte, doua bucati de kiwi seara, daca te hranesti in mod corect nu ai nevoie de suplimente alimentare.


Read the English version of this article: Future`s mother nutrition
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu