Cauta:
Activitatea fizica

Activitatea fizica

  Autor Marin Gh. Ciobanu Data: 11.11.2009

Activitatea fizica este o componenta importanta a unei viei sanatoase. Stilul de viata activ include mersul pe jos, urcarea scarilor, activitatea in casa si gradina combinat cu exercitii fizice de 3-6 ori pe saptamana. Intensitatea si tipul exercitiilor din sarcina depind de starea generala a gravidei, de gradul de antrenament si de evolutia sarcinii. 


Activitatea fizica

Exercitiile fizice la gravida fac sarcina mult mai usoara si confortabila, pregatind in felul acesta corpul pentru nastere. Miscarea miscoreaza durerea de spate, crampele, constipatia si respiratia dificila; creste nivelul de energie, previne cresterea excesiva in greutate, creste sansele de a duce sarcina la termen si face ca gravida sa-si revina mai repede dupa nastere la forma initiala. Exercitiile pot fi facute impreuna cu sotul, cu alti membri din familie, iar dupa nastere impreuna cu pruncul.

Exercitiile fizice asigura intarirea:

  • muschilor abdominali pentru a suporta mai bine fatul, a te pregati pentru nastere si a te ajuta sa recapeti un abdomen suplu dupa lauzie;
  • a muschilor spatelui pentru a evita durerea;
  • a muschilor bazinului pentru a  te pregati de travaliu si a preveni probleme ale intestinului si vezicii urinare dupa nastere.

In timpul exercitiului mamei, fatul beneficiaza de mai mult oxigen in sange, ajutat de cresterea metabolismului si functionarea mai buna a tesuturilor, in special a creierului. La inceputul exercitiului. Copilul este stimulat de adrenalina mamei, iar in timpul exercitiului, sub influenta endorfinelor, se simte bine. Dupa exercitiu, endorfinele au un efect linistitor ca poate dura pana la 8 ore,  pe care copilul il simte. Muschii abdominali exercita un masaj asupra lui, linistindu-l. Circulatia sangelui ramane crescuta dupa exercitiu, ajutand dezvoltarea copilului.

Exercitiile fizice trebuie adaptate sarcinii deoarece:

  • centrul de gravitate al corpului se modifica si iti pierzi mai usor echilibrul;
  • articulatiile sunt mai laxe si se pot luxa mai usor;
  • nivelul metabolic este mai crescut, iar exercitiile pot scade glucoza din sange;
  • frecventa inimii este mai mare si iti poate provoca ameteli mai ales daca esti anemica;
  • frecveta respiratorie crescuta iti scade toleranta la effort;
  • temperatura corpului este crescuta si poate dauna fatului, daca nu bei cantitati suficiente de lichide.

Inaintea inceperii unui program de exercitii fizice gravida va consulta medicul. Acesta poate contraindica exercitiile fizice in situatii de: hipertensiune de sarcina, boli preexistente cardiovasculare, pulmonare, hipertiroidism, obezitate, anemie, sangerare prelungita; in al doilea sau al treilea trimestru: placenta praevia, sarcina multipla, dilatarea prematura a colului uterin (col incompetent), intarzierea cresterii intrauterine, dureri severe la nielul simfizei pubiene, sarcini anterioare cu avort in al doilea trimestru, ruptura prematura de membrane, travaliu prematur.

Un program de exercitii fizice complet include 4 componente:

  • exercitii aerobice sau cardiovasculare,
  • rezistenta musculara, de exemplu yoga,
  • forta musculara,
  • flexibilitatea, pentru mentinerea mobilitatii articulatiilor.


Sursa: "Mama si pruncul, vol1",
Marin Gh. Ciobanu


Read the English version of this article: Physical activity
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu