Cauta:
Retete alimentare pentru gravide: Preparate din peste

Retete alimentare pentru gravide: Preparate din peste

  Autor Marin Gh. Ciobanu Data: 08.01.2010

Retete alimentare pentru gravide: Preparate din peste
Gustul alimentelor consumate acum trec din sangele tau in lichidul aminotic, pe care fatul il inghite, obisnuindu-se cu ele. Se creeaza astfel sansele ca pruncul sa le prefere mai tarziu la masa.

Legenda:1 cana= 240ml; K= Potasiu; Na= Sodiu; Fe= Fier, Se= Seleniu, Mg= Magneziu, Zn= Zinc; Ca=Calciu.

Preparate din peste

Salata de somon greceasca. Ingrediente: 2 fileuri somsn, sparanghel, 1 salata verde, 4 cartofi fierti in coaja, 2 rosii taiate felii, 2 oua fierte, 10-15 masline, 2 cepe verzi maruntite, 3 linguri de zeama de lamaie, 3 linguri de ulei de masline, 2 lingurite de mustar, 1 catel de usturoi, 1 praf de sare, piper. Se fierbe sparanghelul la aburi, 10 minute. Se taie salata in bucati, se pun fileurile de somon pe o farfurie mare intinsa. In jur se aseaza cartofii, rosiile, bucatile de ou, maslinele, se presara ceapa taiata.  Separat se face o vinegreta din zeama de lamaie, untdelemn de masline, mustar , usturoi; se sareaza , se pipereaza si se presara peste salata. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare, Na, K, Fe, Ca, Se cit A, B1, B2, B3, B6, B12, folati, fitoelemente, antioxidanti.

Pastrav prajit cu rosii si spanac. Ingrediente: 3- 4 fileuri de pastrav, ½ cana faina de malai, 2 linguri de cascaval, 1 lingurita de sare de lamaie, 1 praf de sare, piper, usturoi pisat, 1 ou mare, ¼ cana lapte batut, 4 rosii bine coapte si tocate, 1 mana de spanac curatat si spalat, felii de lamaie. Se amesteca malaiul, cu branza rasa, usturoiul , sarea si piperul. Se bat ouale si apoi se adauga laptele batut. Se da pestele prin mixtura de ou si apoi prin cea de faina de malai. Se prajeste pestele, aproximativ 4 minute pe fiecare parte. Intr-un castron se amesteca 1 lingura ulei de masline cu zeama de lamaie, se adauga rosiile si se pun pe foc, apoi se adauga spanacul. Se tin la foc cam 3-4 minute apoi se presara peste fileurile de peste prajit. Se serveste cu bucati de lamaie. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, fibre alimentare, Na, K, Fe,Ca, Mg, Zn, vit A, B1, B3, B6, B12, C, D, E, folati, fitoelemente, antioxidanti.

Pastrav cu chimen. Ingrediente : 1-2 pastravi, 1 lingurita de chimen. Se ia pestele curatat foarte bine, se sterge de apa, se sareaza usor pe ambele parti si se pune pe una sau doua foi de  aluminiu, unse cu putin untdelemn. Se presara peste peste, chimenul si  se impacheteaza apoi in folie de aluminiu. Se pun la cuptor pentru aproximativ 15 minute. Se serveste cu garnitura de orez sau legume fierte la aburi.  Contine: proteine, grasimi saturate, nesaturate, K, Se, vit B1, B3, B6, B12.

Mancare de somon.  Ingrediente: 1-2 fileuri de somon, 1 lamaie, 1 lingura patrunjel sau marar verde tocat, 1 praf de sare, piper. Pestele se spala foarte bine, se sareaza, se presara cu patrunjel verde sau marar. Se aseaza intr-o tigaie cu putin untdelemn si se prajeste la foc mare. Se stoarce putina lamaie chiar in tigaia in care s-a prajit cand este gata. Se serveste cu legume fierte la aburi sau sote. Sosul din tigaie care contine sucul de la peste, cu putin untdelemn si cu putina lamaie se presara peste peste. Contine: proteine, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, Na, K, vit B1, B3, B6, B12.

Salata de somon. Ingrediente: somon fiert sau prajit, 1 cana de cartofi fierti, marar, ceapa verde taiata marunt, 1 lingurita de mustar. Se amesteca toate si se servesc ca atare sau ca o garnitura. Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, fibre alimentare, Na, K, vit B1, B3, B6, B12, fitoelemente.

Chiftelute de somon. Ingrediente: 1 conserva de somon sau ½ kg somon curatit de oase  si fiert, 2 cartofi fierti si decojiti, 2 ardei grasi taiati marunt, 4 cepe mici tocate, 1 ou, marar proaspat, coaja de lamaie, 2 linguri de untdelemn de  masline. Pestele se paseaza cu o furculita si apoi se amesteca intr-un castron  cu toate celelalte ingrdiente pana ce reiese o compozitie ca o pasta. Se divide compozitia in 4, si se fac 4 chiftele mai mari, care se prajesc.  Contine: proteine, glucide, grasimi saturate, nesaturate, colesterol, fibre alimentare Na, K, Fe, vit B1, B3, B6, B12, C ,  folati, fitoelemente.

"Mama si pruncul, vol1",
Marin Gh. Ciobanu



Read the English version of this article: Food Recipes for Pregnant Women: Fish
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu