Cauta:
Retete alimentare pentru diversificare

Retete alimentare pentru diversificare

  Autor Echipa NN Data: 26.08.2013


Retete alimentare pentru diversificare
Pentru orice mamica, diversificarea bebelusului reprezinta un moment foarte important. Ce sa-i gatim copilului astfel incat sa manance sanatos si gustos? Nou-nascuti.ro va ofera cateva retete de piureuri, din legume si fructe, ideale pentru diversificarea bebelusilor cu varsta cuprinsa intre 6-8 luni.

Piureuri de zarzavaturi

Piure de morcovi. Ia 2-3 morcovi, curata-i, taie-i felii si pune-i la fiert pana cand ii poti intepa cu usurinta, cu furculita. Paseaza-i fin si serveste-i bebelusului la masa de pranz. Piureul contine proteine, fibre alimentare, potasiu, fier, vitamina A, vitamina B6.
Piure de fasole verde. Ia o cana de fasole verde pastai. Spala pastaile si pune-le la fiert pentru 15-20 de minute. Dupa ce s-au fiert suficient, paseaza-le cu ajutorului unui mixer. Piureul este bogat in fier, potasiu, sodiu, vitamina C, proteine, glucide, fibre, folati.
Piure de brocoli. Ai nevoie de o cana jumatate de brocoli si de o cana de apa. Pune la fiert brocoli pentru 15 minute si apoi mixeaza bine compozitia. Piureul de brocoli este extrem de sanatos pentru bebelusi deoarece contine glucide, proteine, fibre, fier, vitamina A, vitamina B2, B6 si C.
Piure de conopida. Ai nevoie de doua cani de conopida si de o jumatate de cana de apa. Fierbe conopida bine si apoi mixeaz-o pana devine un piure foarte fin. Mancarea contine glucide, fibre, proteine, fier, vitaminele A, B2, C, vitamina E.

Piureuri de fructe

Piure de piersici si cirese. Ai nevoie de doua cani de piersici si de o cana de cirese fara samburi. Spala bine fructele si mixeaza-le fin. Piureul obtinut contine glucide, proteine, grasimi nesaturate, fibre, citamina C, potasiu.
Piure de pere, piersici si banana. Ai nevoie de o cana si jumatate de piersici decojite, o cana de pere decojite si o banana taiata felii. Se mixeaza fructele foarte fin. Piureul este bogat in glucide, fibre, potasiu, vitamina C si vitamina B6.
Piure de mar, para si banana. Ai nevoie de o cana de cuburi de mar decojit, o para decojita, taiata felii si o banana taiata felii. Fructele se mixeaza si apoi se consuma imediat pentru a nu se oxida. Contine fibre, calciu, vitamina C, glucide, antioxidanti.
Piure de mere si caise. Ai nevoie de un mar decojit, taiat cubulete, si de o caisa coapta, decojita, fara sambure. Se paseaza foarte bine cu ajutorul unui mixer si se servesc imediat dupa preparare pentru a nu se oxida. Piureul contine glucide, potasiu, beta caroten, vitamina C, antioxidanti, fibre alimentare.

Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu