Cauta:
Ce inseamna o alimentatie echilibrata la copiii mici

Ce inseamna o alimentatie echilibrata la copiii mici

  Autor Echipa NN Data: 12.08.2013

Ce inseamna o alimentatie echilibrata la copiii mici
Alimentatia sta la baza cresterii si dezvoltarii copiilor mici. Cu cat copilul creste, cu atat nevoile lui nutritionale se maresc. Pentru a-ti invata copilul sa aibe o alimentatie sanatoasa si echilibrata toata viata, trebuie sa tineti cont de cateva aspecte simple:
  1. Copilul trebuie sa aibe 3 mese principale pe zi si 2 gustari.
  2. Cel putin o masa din zi trebuie servita impreuna cu familia.
  3. Niciodata nu trebuie sa sariti peste micul dejun al copilului.
Daca cele 3 principii de mai sus sunt respectate deja de copilul dvs., inseamna ca ati facut primii pasi catre o alimentatie sanatoasa si echilibrata. Nu ramane decat sa tineti cont si de piramida alimentara de mai jos – aceasta va spune ce alimente trebuie consumate in cantitati mai mari/mai mici de catre un copil cu varsta cuprinsta intre 1-3 ani.

Painea integrala, pastele fainoase, cerealele, cartofii si orezul sunt alimentele care stau la baza piramidei alimentare la copii. Mai exact, copilul dvs. trebuie sa consume cat mai multe portii de produse pe zi, din cele mentionate mai sus. Alimentele din acest grup ofera copiilor calorii, glucide, vitamina B si fier, magneziu, fibre, zinc. Un copil in crestere, are nevoie de 6 portii pe zi, din alimentele de mai sus. O portie inseamna ¼ de cana (1/4 de cana de paste/orez, ¼ de felie de paine). 

Fructele, vegetalele, zarzavaturile reprezinta urmatoarea etapa din piramida alimentara destinata copiilor in crestere. Aceasta etapa ofera copiilor vitaminele A, B, C, fibre alimentare, fitoelemente, antioxidanti. Fructele proaspete trebuie consumate in 2-4 portii pe zi iar legumele 3-5 portii zilnic. Fructele si legumele consumate de copil in cursul unei zile trebuie sa fie cat mai variate ca nuante: mere, pere, capsuni, banane, lamai, spanac, morcovi, fasole verde, varza, mazare, conopida etc. Alegeti combinatii variate pentru a atrage privirea si gustul copilului.
 
Laptele si produsele lactate sunt, de asemenea, foarte importante pentru dezvoltarea unui copil mic. Din aceasta categorie, copilul va primi proteine, grasimi, calciu, vitamine A, B, D, probiotice. Iaurtul smantana, laptele, branza de vaci sau cascavalul trebuie consumate zilnic, in 2-4 portii. Puteti oferi copilului lactate si sub forma de orez/gris cu lapte.

Carnea de pasare, vita, miel, peste, ficatul, ouale, legumele uscate ofera unui copil proteine, grasimi, fier, zinc, vitamina A, B12, D. Acestea trebuiesc consumate zilnic, in 2-3 portii. Ouale pot fi consumate la micul dejun, carnea, de orice tip, la pranz sau la cina. 

Dulciurile sau zaharul si bauturile dulci stau in varful piramidei alimentare la copii. Mai exact, acestea reprezinta caloriile goale – alimente care nu contin decat glucide. Consumate ocazional, in portii mici, nu fac nimic rau copilului. Consumul lor regulat, in cantitati mari, pot conduce catre obezitate infantila, diabet zaharat, catre numeroase probleme de dezvoltare.

Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu