Cauta:
Tehnici de relaxare pentru travaliu

Tehnici de relaxare pentru travaliu

  Autor Dr Oana Melinte Moraru, Educator certificat Lamaze Data: 17.08.2006

Tehnicile de relaxare pentru travaliu sunt esentiale pentru o nastere usoara si calma. Viitoarea mamica trebuie sa invete sa se relaxeze si sa-si controleze emetiile atat in momentul nasterii cat si dupa nastere, in perioada de lahuzie.


Tehnici de relaxare pentru travaliu

Relaxarea nu este numai o activitate pasiva, ci si o eliberare activa si constienta a tensiunii. Prin tehnicile de relaxare fizica care elibereaza voluntar musculatura se obtine si o relaxare psihica, reducand astfel durerea. Totodata se poate obtine o stare de bine si siguranta emotionala; aceasta stare are ca rezultat o reducere a anxietatii, care reduce sensibilitatea noastra la durere.

Cand se folosesc Tehnicile de Relaxare

In timpul travaliului timpuriu, este destul de usor sa ramai relaxata. Aceasta perioada este foarte buna pentru a incepe sa te relaxezi in mod constient astfel incat sa iti stabilesti un tipar la care vei ramane pe masura ce travaliul se intensifica. Partenerii va pot ajuta sa identificati tensiunea din timp astfel incat sa va puteti relaxa in loc sa acumulati tensiune. Tehnicile de relaxare pot fi utilizate pe toata perioada travaliului.

Acumularea si Eliberarea Tensiunii

Incepeti la nivelul degetelor de la picioare, si deplasati in sus, inspre cap, strangeti fiecare muschi, incordandu-l cat de mult posibil, apoi relaxati-l in mod constient complet.  Aceasta tehnica va permite sa simtiti si sa recunoasteti tensiunea, si sa simtiti relaxarea. Incepeti prin a inspira, apoi tineti-va respiratia in timp ce incordati un muschi, apoi relaxati-l in timp ce expirati.

Relaxare Pasiva

Focalizati-va atentia asupra degetelor de la picioare si asupra picioarelor. Pur si simpul relaxati-va. Ganditi-va cat de incalzita si relaxata va simtiti. Concentrati-va asupra gleznelor si calcaielor si ganditi-va cat de libere si comfortabile se simt ele, si tot asa, pana cand ajungeti la nivelul capului, relaxand si eliberand tensiunea. Faceti o respiratie abdominala, adanca.

Realizati o Verificare Generala a Corpului

Inspirati si alegeti un muschi asupra caruia sa va concentrati. Expirati, eliberand tensiunea din muschiul respectiv in timpul expirului. Inspirati, schimbandu-va atentia asupra unui alt muschi. Expirati si relaxati-va. (Se poate face aceasta relaxare cu ajutorul partenerului care numeste muschiul asupra caruia sa va concentrati in timpul urmatoarei respiratii). Este o metoda foarte buna si rapida de relaxare in timpul dintre contractii.

Relaxare la atingere

In timpul travaliului este foarte bine daca partenerul poate sesiza unde acumuleaza mama tensiunea (de exemplu: inclesteaza falcile, strange ochii sau incovoieaza umerii) si o atinge in punctul respectiv pentru a o incuraja sa se relaxeze: poate sa puna mana in zona respectiva si sa o tina acolo pentru o vreme, sau poate lovi usor zona tensionata, sau o poate masa cu un masaj usor dar ferm. Aceasta tehnica este deosebit de eficienta daca ati exersat inainte. Exersati tensionarea muschilor, apoi atingerea partenerului pe muschiul respectiv. Eliberati tensiunea, imaginandu-va ca aceasta tensiune se scurge din corpul vostru prin mana lui. Atunci cand incepeti exersarea, spuneti-i ce muschi incordati. Dupa ce ati exersat o vreme, incercati sa jucati un joc, in care el trebuie sa ghiceasca ce muschi este tensionat.

Exersati tehnicile de relaxare si tehnicile de respiratie inainte de travaliu

Atunci cand veti exersa pentru prima data aceste tehnici, pregatiti-va cat mai bine mediul inconjurator: lumina slaba in camera, muzica lenta, fara intreruperi. Pe masura ce va familiarizati cu aceste tehnici si deveniti mai capabila sa atingeti starea de relaxare, incercati folosirea tehnicilor de relaxare si de respiratie in diferite pozitii, intercalandu-le chiar in timpul altor activitati (condus, gatit, vorbit la telefon) sau atunci cand va simtiti stresata. Aceste tehnici sunt de folos nu numai in timpul travaliului, dar chiar si in diferite situatii stresante sau obositoare din viata de zi cu zi.

Pentru a va aminti sa exersati aceste tehnici, stabiliti-va cateva indicii. Atunci cand va treziti dimineata, faceti o relaxare pasiva. Cand partenerul vostru a avut o zi grea la serviciu, folositi relaxare prin atingere. Si tot asa!



Read the English version of this article: Labour Relaxation Techniques
Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
4 comentarii
  • a spus
    joi, 07.05.2009
    daca durerile sunt fff.mari,nu-ti mai amintesti nimic,doar rugaciunile..da DD sa fie bine! [ ... ]
  • a spus
    joi, 26.03.2009
    cand te apuca durerile facerii uiti de toate tehnicile din lume ; uiti si cum te cheama [ ... ]
  • a spus
    miercuri, 14.01.2009
    In att: Dr Oana Melinte Moraru Vreau sa va felicit pentru eforturile de a educa si pregati [ ... ]
  • a spus
    marți, 23.09.2008
    sunt insarcinata in 30 saptamani va multumesc pt sfaturile de aici sper sa ma ajute [ ... ]
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu