Cauta:
Calciul in sarcina

Calciul in sarcina

  Autor Echipa NN Data: 12.05.2014




Calciul in sarcina
Produsele lactate sunt foarte importante in timpul sarcinii deoarece contin calciu, esential pentru mamica si pentru copil. Acesta are rolul de a mentine sanatatea oaselor si de a sustine dezvoltarea unor dinti puternici. Pe parcursul sarcinii, mamica are nevoie de 1200 mg de calciu pe zi. Sa aflam impreuna mai multe detalii despre importanta calciului in timpul sarcinii.

Surse optime de calciu

Laptele, branza, iaurtul si inghetata reprezinta surse recomandate de calciu. Si alimentele precum broccoli, varza, spanacul, somonul, sardinele, semintele de susan, migdalele, fasolea uscata, tofu sau pastravul sunt bogate in calciu si recomandate pe timpul sarcinii. Unele produse comerciale alimentare sunt la ora actuala fortificate cu calciu, asa cum este cazul sucului de portocale, cerealele sau semintele.
Daca doriti sa reduceti caloriile consumate, alegeti produsele cu un continut scazut de grasimi. Alegerile dumneavoastra pot include laptele degresat, iaurtul si branza cu un continut scazut de grasimi. Continutul de calciu nu este afectat din cauza faptului ca  produsele lactate sunt sarace in grasimi.
Cantitatea de calciu se poate creste si adaugand lapte praf in anumite mancaruri, precum piureul de cartofi, in shake-uri cu fructe etc.

Ce trebuie sa stiti despre consumul de calciu

Unele mancaruri influenteaza absorbtia calciului in organism. Sarea, ceaiul, cafeaua, proteinele si painea fara drojdie descresc cantitatea de calciu absorbita. Daca urmati un tratament cu antibiotice, trebuie sa stiti ca aportul de calciu poate reduce eficienta acestora. Cititi indicatiile prezente pe ambalajul antibioticelor. Daca se precizeaza ca acestea nu pot fi luate cu alimente care contin calciu, luati medicamentul cu una-doua ore inainte sau dupa masa. Organismul nu poate absorbi mai mult de 500 mg calciu o data, asa ca aveti grija sa introduceti in meniu alimente bogate in calciu pe tot parcursul zilei. De exemplu, daca la micul dejun masa dumneavoastra consta in suc de portocale cu adaos de calciu, cereale cu lapte si iaurt, cantitatea de calciu poate fi mai mare de 500 mg, dar acest lucru nu inseamna ca organismul dumneavoastra o va asimila in intregime.


Adauga un comentariu in forumul la cafenea
Comentarii
0 comentarii
[ cont nou ]    [ parola mea ]

Tine-ma minte
Contul meu